Buitenland

Schieten in het buitenland.

Nederlands schutters mogen in het buitenland meedoen aan wedstrijden, onder de volgende voorwaarden.

Alleen vuurwapens uit de categorie 3. De vuurwapens moeten zodanig verpakt zijn, dat ze niet voor  onmiddellijk gebruik kunnen worden aangewend. De schutters dienen in het bezit  te zijn van een schriftelijke uitnodiging van de vereniging, die de wedstrijd  heeft uitgeschreven. Het maximale aantal stuks munitie is 200, voor alle wapens.  Dus of u er nu één wapen meeneemt of vijf wapens, het totale aantal stuks  munitie blijft 200. De bevoegdheid geldt slechts vanaf de tweede dag VOOR tot en met de tweede dag NA het tijdvak, genoemd  in de uitnodiging.

Vanzelfsprekend is het invoeren, doorvoeren, uitvoeren en  voorhanden hebben, en het vervoeren in het buitenland onderworpen aan de wettelijke voorschriften  van het betreffende land. Met andere woorden, de toestemming van de Nederlandse  overheid om onder bovenstaande voorwaarden vuurwapens en munitie uit te voeren,  houd nog niet in, dat u vervolgens deze zonder meer mag vervoeren of voorhanden  hebben in het betreffende land.

U heeft in ieder geval een Europees Vuurwapenpaspoort nodig. Deze kunt u aanvragen bij de afdeling bijzondere wetten van de plaatselijke  politie.