Ballotage

De ballotage

Na een jaar aspirant-lid geweest te zijn, moet nog over Uw definitieve toetreding worden beslist en dan is het eindelijk tijd, dat U Uw verlof zou mogen aanvragen en Uw eerste wapen zou mogen aanschaffen. U wordt echter eerst nog geballoteerd door de ballotagecommissie. In deze commissie hebben vijf personen plaats genomen, die onder andere op de volgende punten gelet hebben:

• Toont de schutter begrip voor gegeven orders ten aanzien van de veiligheid op de baan.

• Heeft de schutter aan de verschijningsplicht van minimaal 40 x voldaan.

• Is de schutter behulpzaam bij wedstrijden of andere activiteiten (Let wel dit is geen verplichting).

• Doet de schutter regelmatig mee aan de Interne Competitie en/ of wedstrijden..

• Hoeveel bedraagt de gemiddelde score, bij de Interne Competitie.

• Is de schutter zich bewust van de verantwoording ten aanzien van vuurwapens.

Naar aanleiding van de vragen, die hierboven staan, adviseert de commissie, het bestuur van S. V. “de Vrijheid”, een aspirant- lid toe te laten, dan wel af te wijzen. De ballotage wordt elke laatste woensdag van de maand gehouden, en wel in de dertiende maand van uw lidmaatschap. Het aspirant- lidmaatschap is dus nog geen garantie voor definitieve toetreding tot onze vereniging.

In de eerst volgende bestuursvergadering, die wordt gehouden in de eerste week van de nieuwe maand, wordt door het bestuur beslist of u een eigen wapen mag aanvragen. Dit houdt in, dat u na 19 maanden, vanaf het begin van uw lidmaatschap, in het bezit kunt komen van uw eigen wapen. In eerst instantie een kleinkaliber.

Wilt u een grootkaliber wapen aanschaffen, dan moet u voldoen aan de eis van de vereniging, dat is, dat u in het 4e kwartaal, een minimale gemiddelde van 80 punten moet schieten. Heeft u eindelijk een wapen aangeschaft, dan mag u een jaar en een dag, na de afgifte van uw verlof een tweede wapen aanschaffen, mits u voldoet aan de schietbeurten, die de vereniging van u eist.

Laatst aangepast op donderdag, 22 december 2016 15:46