Geschiedenis

Onze vereniging werd op 1969 opgericht en in hetzelfde jaar Koninklijk goedgekeurd. Er werd voor het eerst geschoten op de schietbaan van de reserve politie Hoogeveen, gelegen aan de Schutstraat bij de waterzuiveringsinstallatie.

Sinds 1983 hebben we onze eigen schietbaan met 6 schietpunten, die voorzien zijn van een automatisch schijventransport voor 10, 12 en 25 meter. Tevens bevindt zich op 25 meter een duel installatie, die op verschillende tijden ingesteld kan worden. Er kan staand, knielend en liggend geschoten worden.

Sinds 2004 beschikken we ook over een 50 meterbaan met 5 schietpunten en automatisch schijventransport.

Voor de beginnende schutter beschikt de vereniging over een klein aantal wapens voor verschillende disciplines, deze zijn tijdens openingstijden altijd beschikbaar.

Er is een Interne Competitie voor alle wapens, waarmee binnen de regels van de
K. N. S. A (Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie), geschoten mag worden.

Jaarlijks organiseert onze vereniging ook wedstrijden, zoals Militair Pistool, Sport Pistool, Standaard Pistool, Meesterkaart, Olympisch Snelvuur Pistool, Zwartkruit wedstrijden en complete westernweekends.

Schutters uit heel het land doen regelmatig mee, aan de door ons georganiseerde wedstrijden. Er worden klasseringen, districts- en open wedstrijden bij de vereniging. georganiseerd.

Ook beschikt SV de Vrijheid over een gezellige kantine waar men onder genot van een bakje koffie of andere versnapering kan napraten.

Laatst aangepast op zondag, 22 juni 2014 12:47